• Buntu Oh Buntu

    Assalamu'alaikum wbt
    Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang



    Coretan untuk buntu dan saya yang buntu. So, sape2 xde kaitan dengan buntu, xpayah la bce..hehe


    Buntu
    Kembali datang lagi
    Bukan hanya kali ini
    Tapi sudah berkali-kali

    Buntu
    Aku mengharapkan penyelesaian yang segera
    Bukan jawapan yang menggembirakan
    Bukan juga jawapan yang menyedihkan
    Tapi hakikat sebuah jawapan yang bernilai jawapan
    Walaupun mungkin perit
    Tapi cukuplah sekali

    Buntu
    Aku di uji oleh Allah
    Demi untuk melihat kesabaranku
    Atau mungkin itulah penyelesaiannya
    Atau aku sudah ada jawapan
    Tapi aku yang lemah
    Tetap tidak mengerti
    Tetap tidak sabar
    Tidak dapat menduga mana jawapannya

    Buntu
    Sudah lama ku izinkan kamu pergi
    Namun kamu masih di sini
    Sudah kerap ku doakan Dia membawa kamu pergi  dari dunia ku ini
    Namun kamu tetap di sini

    Buntu
    Aku terfikir
    Kenapa mesti begitu
    Maaf Allah
    Tidak sama sekali untuk ku berburuk sangka pada Mu

    Cuma aku insan buntu
    Masih tertanya-tanya
    Hikmah yang Engkau sedang bawakan
    Ujian yang Engkau dugakan

    Kerna aku insan lemah
    Terlalu sedikit nilai kesabaran
    Kerna itu aku bimbang
    Apabila sabar ku di uji
    Ramai hati-hati yang akan ku lukai
    Maafkan aku..

    Hari kehidupan sudah banyak berlalu
    Aku sudah jauh lebih matang untuk berfikir
    Realiti dan cabaran kehidupan
    Dan berkat dugaan Allah yang mengajar
    Pengalaman mengajar erti kehidupan
    Aku tidak mudah melatah pada dugaan
    Namun masih tidak bisa menyelesaian
    Suatu kebuntuan ini

    Namun wahai buntu
    Aku yakin kamu pasti akan hilang
    Saat aku juga hilang dari dunia ini
    Alhamdulillah, insya Allah..
    Selamat tinggal buntu..
    =)

0 comments: