• Khabar Duka Menjentik Lenaku Yang Panjang

    Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang
    Assalamu'alaikum wbt

    Saat perginya Afifah meninggalkan ku
    Saat dia sedang berbahagia bersama Rabb

    Sungguh aku benar-benar terasa
    Terasa andai saat ini aku di bawa pulang ke tempat asal ku
    Terasa dosa yang sangat memberat 
    Dosa yang mengazabkan ku.

    Hening malam semalam
    Lena ku tidak bersama
    Memikirkan andai aku, andai aku, andai aku

    Ya Rabb
    Sungguh perasaan ini 
    Engkau berikan kepada ku 
    Kerana Engkau masih menyayangi ku

    Moga aku kembali kepadaMu
    Dalam keadaan suci murni
    putih bersih
    Jauh dari debu dosa dan noda
    Di tempatkan dikalangan hamba-hambaMu 
    Yang beriman dan bertaqwa

    Dibinakan sebuah mahligai indah
    Di syurgaMu
    Buat diri ku juga suami ku dan anak-anak kami
    Keluarga kami, saudara-saudara kami
    Serta sahabat sahabiah teman-teman kami sekalian

    Al-Fatihah buat arwah Nur 'Afifah
    Tenanglah dirimu bersama Rabb
    Tempatkanlah dia dikalangan hamba-hambaMu yang beriman dan bertaqwa YA Allah. 

    Aamiin..

0 comments: