• Cinta Bersulam Noda

    Assalamu'alaikum wbt
    Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang



    "Dan hendaklah kamu memohon ampunan kepada tuhanMu dan bertaubat kepadaNya, niscaya Dia akan mmberi kenikmatan yang baik kepadaMu sampai waktu yang telah ditentukan. Dan dia akan memberikan kurniaNya kepada setiap orang yang berbuat baik. Dan jika kamu berpaling, maka sungguh, aku takut kamu akan ditimpa azab pada hari yang Besar. (kiamat)"
    Hud : 3

    Di malam sepi
    ku sujud menghadapMu
    mengharap maghfirah dari Mu
    oh Tuhan Yang Esa

    Ku cemari hidup dengan kesesatan
    membutakan hati yang sering terleka
    terasa jauh diriku dari tuhan
    dengan godaan syaitan

    ku tahu Dialah penerima taubat
    walaupun ku sering tinggalkan suruhan
    berilah kesempatan ini
    untuk berubah

    cintaku dambakan
    hanya padaMu oh tuhan
    terimalah permintaan dariku
    hamba yang hina
    sering berjanji
    namun sering ku mungkiri
    janji yang tak pernah lagi
    ku tepati

    oh tuhan
    jangan kau palingkan
    hati ini dari kebenaran
    andai esok nafasku kan terhenti
    di sini
    ku mohon selamatkan diriku
    dari azabMU

    De-Hearty : Cinta Bersulam Noda

    "Ya Allah, Engkaulah tuhanku. Tiada tuhan selain Engkau. Engkaulah yang telah menciptakan aku dan aku adalah hambaMu. Aku berada dalam janji untuk mentaati Mu sejauh kemampuanku. Aku berlindung kepadaMu dari keburukan yang telah kubuat. Aku mensyukuri nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku dan aku mengakui semua dosa yang telah aku buat, maka ampunilah diriku kerana tiada lagi yang dapat mengampuni dosa, selain Engkau."

    Wallahua'lam.

    p/s : Esok aku akan bertolak ke Mersing pula. Moga Allah berikan aku kekuatan iman, kekuatan aqal fikiran, kekuatan mental, kekuatan rohani dan kekuatan fizikal. I feel very weak right now, think of many thing..



0 comments: