• Rintihanku

    Assalamu'alaikum wbt
    Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang




    Setiap yang berjiwa (yang bernyawa) akan merasai mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sahajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga ia telah beruntung. Kehidupan dunai itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.
    Ali-Imran : 185


    Jauh perjalanan
    Telah ku jelajahi
    Membawa seribu impian
    Berbekal pengalaman

    Mampukah aku melangkah
    Menuju satu daerah
    Masihkah ada
    Sinar yang menanti


    Masa di janji pasti tiba
    Ku kan dijemput ke sana
    Bimbang langkah ku terhenti
    Ku terpaut di persimpangan


    Tak inginku mengingati
    Detik hitam semalam
    Tinggal lah semua
    Menjadi kenangan


    Kerana Mu kan ku gagahi
    Untuk terus sisa hidup ini
    Biar ku tebus segala dosa
    Selagi jasad bernyawa


    Leraikanlah rasa hatiku
    Padaku hanya Engkau Yang Satu
    Belum pernah ku terasa
    Hebatnya cinta Mu

    Sesungguhnya Engkau mengerti
    Apa tersirat di dalam diri
    Ku mohon rasa
    Kasih yang abadi

    Jujur ikhlaskah diri ini
    Menyintai Mu sepenuh hati
    Ataukah sekadar
    Bila diuji

    Rahmat dan kasihmu
    Tiada sempadan
    Biarpun jiwa dalam kelalaian
    Dihasut dengan pelbagai godaan

    Assaufee : Rintihanku

    Ya Allah, tuntunlah hati ini ke arah jalanMu.
    Di saat aku berada dijalanMu, tetapkanlah hati ini pada jalanMu.
    Jangan sesekali Engkau biarkan aku dalam kesesatan setelah Engkau memberi petunjuk kepadaku.
    Aku mohon Ya Allah. InsyaAllah, aku akan terus mencintaiMu.
    Kerana bahagia hidup ini, dengan hadir cintaMu. Takkan ku sia-sia hidup ini.
    Terpalit satu rasa yang paling Indah di saat sentuhanMu dalam diri ini.
    Tika itu, aku menyedari, Engkau Maha Menyayangi hambaMu walau aku terus menerus mengecewakanMu.
    Indahnya tarbiah dariMu. Aku rindu padaMu.
    Ya Allah. Ampunilah segala dosaku
    Ya Allah, pintaku agar kau terus memeliharaku dari kelalaian duniawi..

     
    "Sungguh, orang-orang yang bertaqwa berada di taman-taman dan sungai-sungai, di tempat yang disenangi di sisi tuhan Yang Maha Kuasa."
    Al-Qamar : 54-55

    Wallahua'lam






0 comments: